چند ويژگي مهم يك سايت فروشگاهي موفق، كه نميدانيد

در اين مكان مي‌خواهم اطلاعاتي در مورد طراحي سايت و انواع آن با همه به اشتراك بگذارم

سه شنبه ۲۵ شهریور ۰۴

چند ويژگي مهم يك سايت فروشگاهي موفق، كه نميدانيد

۶ بازديد

قبل از اينكه به سراغ چندين طراحي انواع سايت‌هاي فروشگاهي موفق برويم و ويژگي‌ها و امكانات آن را  در سايت خود كپي كنيم، بايد به اين فكر كنيم، كه اصولا چه راهكاري بايد داشته باشيم تا موفق شويم. هر سايت فروشگاهي، برند اختصاصي و امكانات مربوط به خود را دارد. هرچند كه برخي امكانات و ويژگي‌ها، در اكثر سايت‌ها ساختاري يكسان دارند، اما برخي ديگر، بايد به صورت سفارشي طراحي شوند. فارغ از اينكه، چه ساختار و امكاناتي براي سايت خود در نظر گرفته‌ايد، معيارها و ويژگي‌ها وجود دارند، كه براي ساخت يك سايت فروشگاهي موفق، ضروري هستند. در ادامه به چند ويژگي مهم اشاره خواهيم كرد، كه  تمام سايت‌هاي فروشگاهي موفق را شامل مي‌شوند. 


شيوه‌هاي مختلف پرداخت

با توجه به محل و نوع  كالاهايي كه شركت شما به فروش مي‌رساند، روش‌هاي مختلفي براي پرداخت پول بايد در نظر گرفته شود. برخي مشتريان، درگاه‌هاي پرداخت خاصي را ترجيح مي‌دهند. همچنين برخي كشورها تمام روش‌هاي پرداخت را پشتيباني نمي‌كنند. بنابراين اگر مي‎خواهيد طيف وسيعي از مشتريان را پشتيباني كنيد، بايد درگاه‌هاي مختلفي براي تراكنش‌هاي مالي، در نظر بگيريد. 

نقد و بررسي‌هاي كاربران

در طي خريد آنلاين، نمي‌توان كالاها را از نزديك لمس كرد. اين مورد، يكي از مشكلات هميشگي مشتريان و فروشندگان محصولات است. به همين دليل، گنجاندن نقد و بررسي مشتريان در سايت بسيار اهميت دارد. نقد و بررسي مشتريان، تنها چيزي است كه مشتريان جديد، مي‌توانند با استفاده از آن، يك خريد مطمئن داشته باشند. قرار دادن نقد و بررسي مشتريان، نه تنها ميزان فروش محصولات را زياد مي‌كند، بلكه بر افزايش رتبه‌ي سايت در گوگل، نيز تاثير گذار است. 

عكس يا فيلم با كيفيت بالا

92 درصد از مشتريان آنلاين مدعي شدند كه، فيلم و عكس، مهمترين عوامل براي خريد آنلاين محصولات هستند. هرچند كه مشتريان نمي‌توانند كالاها را قبل از خريد، لمس كنند، اما عكس با كيفيت محصول، مي‌تواند به راحتي آن‌ها را براي خريد ترغيب كند. علاوه بر عكس، فيلم محصول نيز مي‌تواند عاملي تعيين كننده در فروش و نگه داشتن كاربر در صفحه باشد. در ادامه به مزاياي استفاده از ويدئو در سايت، اشاره خواهيم كرد. ويدئو امكان خريد را تا 2 برابر افزايش مي‌دهد مشتريان سايت‌ها، تا 4 برابر، مشاهده‌ي ويدئو را به خواندن متن ترجيح مي‌دهندفروش سايت‌هايي كه در صفحه محصولات ويدئو دارند، 68 درصد بالاتر از ميانگين فروش محصول، در سايت‌هاي ديگر است.• ويدئو عاملي موثر در بهبود رتبه‌ي سايت در گوگل است

امكانات امنيتي 

سايت‌هاي فروشگاهي، پناهگاهي امن براي مجرمان اينترنتي هستند. اين افراد مي‌دانند كه اطلاعات تعداد زيادي از مشتريان، در اين سايت‌ها قرار دارند. بنابراين، به آن‌ها دستبرد مي‌زنند و نه تنها اطلاعات مشتريان، بلكه خود مشتريان را مي‌دزدند. وقتيكه سايت فروشگاهي خود را راه‌اندازي كرديد، بايد پلتفرم آن را با پروتكل HTTPS و گواهي SSL امن سازيد. اين دو مورد، براي تمام سايت‌هايي كه اطلاعات مشتريان را جمع آوري مي‌كنند، بسيار حياتي هستند.

سئو

سئو موضوعي وسيع و چند وجهي است. معماري سايت، سئو داخلي، سئو خارجي، تكنيكال سئو، لينك سازي و كانتنت، موضوعاتي هستند كه مفهوم سئو را در بر مي‌گيرند. در يك سايت فروشگاهي،  تمام اين موارد بايد استفاده شوند.

منبع: آكادمي طراحي سايت و سئو 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.